Gorontalon sairaala ja Singapore

10.3.2016 Kadidiri – Gorontalo

Tämä ei ollut niitä päiviä miksi haluan aina matkalle lähteä, mutta se antaa mukavasti kontrastia iloisempiin hetkiin. Aamiaisen jälkeen pakkailimme kamojamme Harmony Bay’ssa, kun rupesin tuntemaan itseni hieman väsyneeksi. Hetken päästä huomasinkin jo olevani kuumeessa. Saman huomasi Asta hetkeä myöhemmin. Iltapäivästä kuitenkin kamat kantoon ja paatilla Wakai’hin, josta yölautta kohti Gorontaloa lähtisi. Emme tainneet olla edes irronneet laiturista, kun Asta aloitti vessaravin, jota jatkuikin sitten loppumatkan. Almakin joutui toteamaan yhden suullisen verran taudin voiman. Yö oli mitä levottomin ja pääkivut pitivät huolen ettemme juuri nukkuneet montaa silmäystä.

11.3.2016 Aloei Saboe Rumah Sakit, Gorontalo

Joskus ennen kuutta saavuimme satamaan, josta otimme mopotaksin kohti sairaalaa. Kyydissä oli viileä ja moposta hajosi kumi. Sairaalaan päästyämme Asta oli kipein, joten häntä tutkittiin ensin. Tovin päästä Alma pääsi lasten huoneeseen tutkimuksiin. Välillä kommunikaatio oli hieman hankalaa, sillä yhteistä kieltä ei tahtonut löytyä. Minuakin väsytti valvottu yö ja nuokuin Alman viereisellä vuoteella kuumeen kourissa. Erikoinen tunne kun tunnet että jokaisessa raajassa olisi parin kilon punnus. Hetken ihmeteltyäni sain hieman unen päästä kiinni. Välillä piti tosin käydä apteekista hakemassa erinäisiä lääkkeitä ja tippoja. Onneksi hoitaja tai vartija oli mukana, sillä muuten olisin vieläkin apteekin tiskillä. Usean tunnin päästä saimme siirron yksityishuoneeseen. Päivä meni levätessä ja hoitajien rampatessa.

Sairaalan lasten huoneessa lepäämässä

12.3.2016 Aloei Saboe Rumah Sakit, Gorontalo

Joskus iltapäivällä minäkin sain käteeni tipan, kun sitä tarpeeksi oltiin kyselty. Astalta ja Almalta löytyi verestä jotain viitteitä taudista, jonka nimeä en nyt tähän valitettavasti muista. Hyvin yleinen Indonesiassa kuulemma. Minulta kyseistä tautia ei jostain syystä löytynyt, vaikka oireet olivat samat ja toki lääkkeetkin samat.

13.3.2016 Gorontalo

Päätimme lähteä hotelliin, koska lentomme lähtisi aikaisin aamulla ja emme oikein luottaneet pääsevämme keskellä yötä sairaalasta lentokentälle. Päätös kannatti, sillä näin sunnuntaisin ei meitä tutkineista lääkäreistä paikalla ollut yhtäkään. Ensiavusta lääkäri kävi hyväksymässä lähtöaikeemme. Maksoimme laskumme ja mopotaksilla hotelliin, josta saimme sovittua reippaasti turistihintaisen kyydin yöllä lentokentälle.

14.3.2016 Gorontalo – Makassar – Jakarta – Singapore

Yllä lentoreittimme ja olimme melko valmiit unille hyvissä ajoin.

15.-16.3.2016 Singapore

Taudin johdosta emme jaksaneet tutkia Singaporea suuremmin. Toisena päivänä voimat riittivät jo Botanical Gardensiin. Sentosa olisi ainakin itseäni hieman kiinnostanut, mutta toipilaana siihen ei riittänyt virtaa. Ruokakin alkoi maistua pikkuhiljaa sairaalavisiitin jälkeen ja jäätelöä meni useita kappaleita. Silmien liikuttelukaan ei tuottanut enää päähän vihlaisuja, joten elämä alkoi tuntua jo ihan siedettävältä.

Lapsille oli myös oma Garden @ Botanical Garden

Tätä ruokaa jonotettiin Food courtissa 15 min. Kannatti.

17.3.2016 Singapore – Melakka

Otimme aamun hitaalla lähdöllä ja kävimme vielä syömässä Bugis Junctionissa ennen bussikyytiä rajalle, josta pääsimme kohtuu sukkelasti Malesian puolelle. Malesian puolella passin tarkastus oli kuitenkin taas jotain mitä en ole aiemmin nähnyt. Jonottelimme isossa hallissa n.1,5h leimoja passeihin. Queen street, Singapore – Larkin bus terminal, Johor Bahru, matkan kesto n.4h, hinta 3,30S$/aikuinen ja 1,50S$/lapsi.

Nythän on asia niin ettemme tiedä minne menisimme. Lomaa jäljellä vajaa neljä viikkoa ja menemme sinne minne tuuli vie. Jos kuitenkin jollekin lukijalle tulee mieleen suosittelemisen arvoinen paikka, olemme kuuntelevaisia.

Täältä Melakkasta terveisin,

Eetu

Edellinen viesti Seuraava viesti

7 Kommentit

• Vastaa Anna M maaliskuu 18, 2016 08:56

Menkää nyt jonnekin turistkohteeseen lepäämään jossa hyvä hygienia

• Vastaa Susi Immonen maaliskuu 18, 2016 09:43

Laosin Vang Vientiin. Jos sitä tuubailua ei ole kokonaan lopetettu

• Vastaa Jasmin / Wanderwall maaliskuu 18, 2016 12:42

Mä en nyt äkkiä keksi mitään suositeltavaa kohdetta mutta jos Vang Viengiä en minä ainakaan lähtisi missään muodossa suunnittelemaan. Riippuu tietty mielenkinnon kohteista, mutta tuubailu on mun ymmärtääkseni suuremmilta osin lopetettu ja nykyään koko kaupunki pyörii lähinnä huumeiden ympärillä.

• Vastaa kaj maaliskuu 18, 2016 12:11

Tuosta bussilla Penangiin ja sieltä lennot Phuketiin

• Vastaa Nakkipiilo maaliskuu 18, 2016 15:12

Kiitokset vinkeistä! Vang viengissä kerettiin käydä viime reissulla 5 vuotta sitten. Phuket on myös nähty riittävät 2 päivää. Huomenna lähdemme kuitenkin näillä näkymin Thaimaan puolelle. Kohde vain vielä uupuu. Tuttu koh phayam+pikku chang, koh lanta + koh yao yai, iso chang tai sitten jotain muuta.

• Vastaa Anna M maaliskuu 18, 2016 21:39

Koh Lanta please

• Vastaa Heikki maaliskuu 20, 2016 09:47

Andamaaneille port Blairiin ja siitä sitten jonnekkin skuttaan.