Malesia – Lyhyet ja anti-informatiiviset kuulumiset Langkawilta ja Penangista

8.-10.2.2016

Nämä olivat niitä päiviä, joista en tällä kirjoitustaidollani osaa repiä mitään mielenkiintoista kerrottavaa. Syömisestä, rantaelämästä ja yhdestä moporetkestä koostuivat nämä kolme päivää Langkawilla. Täytyy kyllä ihailla tyttäremme unilahjoja, sillä päiväunet mopon kyydissä eivät tuottaneet kummoisempaa ongelmaa.

11.2.2016

Kellot olivat soimassa aamulla, että ehdimme aamun ensimmäiseen lauttaan Penangiin. Kolme tuntia merillä ja olimme perillä. Koska ilma paahtavan kuumaa, jätin muun seurueen rinkkavahtiin ja kävin muutaman majapaikan läpi. Täälläkin kiinalaisia tuntuu olevan tavallista enemmän, vaikka en ole täällä aiemmin ollutkaan. Hinnat ovat korkeammalla ja monet paikat täysiä. Majapaikka löytyi kuitenkin Georgetownin sykkeestä, Crystal Guesthousesta. Samalla paikan omistava pariskunta pyörittää myös ravintolaa ja hierontabisnestä. Otimme vain majoituksen.

12.2.2016

Lähdimme herättyämme etsimään uutta yösijaa. Se ei kuitenkaan ollut näin jälkikäteen järin viisasta tyhjin vatsoin. Pientä sanailua ja hermostumista se vaati, että löysimme perille ennalta katsomalleni Rope Walk Guesthouselle. Huonetta emme nähneet, koska vanhat asukkaat eivät olleet vielä lähteneet, mutta naisten mielipide paikan ilmeestä ratkaisi, että viimein olimme valmiit siirtymään ruuan pariin. Päivällä kävimme ajelemassa polkupyörillä pitkin kaupunkia. Sää oli jopa turhan kuuma tähän hommaan, joten reittimme pituudella en voi nyt kehua.

Koska ruoka on tärkeä osa, ainakin omia matkakokemuksiani, olen ollut aivan rikki, sillä pienen flunssan takia en ole maistanut mitään pariin päivään. Illalla menin vielä ehdottamaan ruokailua arvostelujen mukaan hyvässä italialaisessa ravintolassa. Riisi- ja nuudelipainotteisen viikon jälkeen, en voinut enää vetää ehdotustani takaisin. Onneksi ruoka oli hienoa, tasokasta, paistettua riisiä 10-kertaa kalliimpaa ja kuulemma erittäin maukastakin. Il Bacaro, kolmelle henkilölle kaksi ruokalajia ja juomat teki n.50€. Suosittelen.